اخبارخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی گردشگریمناطق آزاد

امکان‌سنجی راه‌اندازی و معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور ارزیاب بین‌المللی و عضو اصلی شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو برای بررسی امکان راه‌اندازی و ثبت این منطقه به عنوان ژئوپارك در سازمان جهانی یونسکو خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، سعید ریگی با اشاره به وجود سایت‌هایی با چشم‌اندازها و سازه‌های زمین‌شناسی خاص در این منطقه گفت: حضور دکتر علیرضا امری کاظمی که ارزیاب بین‌المللی و عضو اصلی شورای عالی ژئوپارك‌های جهانی یونسکو در خاورمیانه هستند، برای بازدید از سایت‌های موجود، فرصتی برای توسعه گردشگری چابهار است.

ریگی ادامه داد: این بازدید باهدف شناسایی، بررسی و مطالعات مقدماتی در خصوص ثبت سایت‌های چابهار به‌عنوان منطقه ژئوپارکی و معرفی به سازمان جهانی یونسکو، ظرفیتی بی‌نظیر برای مطرح شدن پتانسیل‌های گردشگری این منطقه آزاد در جامعه ملی و جهانی است.

وی با ابراز امیدواری برای موفقیت در ثبت میراث طبیعی چابهار بعنوان یک ژئوپارک جدید در کشور تأکید کرد: باوجود اینکه هدف اصلی از ایجاد ژئوپارک‌ها، حفاظت از میراث زمین‌شناختی است. اما نقش راهبردی دیگر آن، کمک به توسعه جامعه محلی و احیا و پاسداشت میراث فرهنگی در هر منطقه است که از این منظر، منطقه آزاد چابهار از غنای بالایی برخوردار است.

گفتنی است، چابهار با داشتن میراث طبیعی منحصر به فردی همچون سواحل مکران، کوه‌های مریخی، تالاب صورتی و میراث تاریخی همچون قلعه تیس، مسجد جامع تیس، موزه محلی، دکه بازار و صنایع دستی ویژه خود یکی از ظرفیت‌های گردشگری کشور در حاشیه دریای عمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3489

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown