اخباربنادر و گمرکاتخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاری

برخورداری بندر امام از خط منظم کشتیرانی با هدف توسعه تجارت خارجی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توافق های صورت گرفته مجتمع بندری امام خمینی (ره) به زودی از خط منظم کشتیرانی جهت توسعه هرچه بیشتر صادرات و واردات کالا برخوردار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقائی با اشاره به نشست هم اندیشی صورت گرفته با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره  کشتیرانی جمهوری اسلامی در خصوص ایجاد بهره‌وری هرچه بیشتر درمجتمع  بندری امام خمینی (ره) اظهارکرد: با همکاری این کشتیرانی جمهوری اسلامی، زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

آقائی با تاکید بر اینکه همواره ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا و همچنین سرمایه‌گذاران این مجموعه بندری در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است افزود: در این راستا، با تلاش‌هایی که انجام خواهد شد، سطح کیفیت ارائه خدمات پایانه کانتینریم مجتمع  بندری امام خمینی (ره) با رشد بیشتری نسبت به گذشته ادامه می‌یابد.

وی به تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ایجاد بهره‌وری هرچه بیشتر در مجتمع بندری امام خمینی (ره) اشاره‌کرد و افزود: این بندر 70 درصد از پسکرانه جمعیتی کشور را دربر می‌گیرد بنابراین توسعه بازار و رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی با محوریت کاهش هزینه حمل در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید با اشاره به ینکه مجتمع بندری امام خمینی(ره) در نزدیکی دومین قطب صنایع فولادی کشور قرار دارد، گفت: در دیدار با اعضای هیات مدیره  کشتیرانی جمهوری اسلامی مقرر شد تا زمینه لازم به منظور واردات مواد اولیه صنایع فولادی توسط ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی از مجتمع بندری امام خمینی (ره) فراهم شود.

آقائی ادامه‌داد: باتوجه به اینکه این بندر در همجواری مراکز تولیدی مهم از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد بنابراین فرآیند ارسال و تحویل محصولات از کارخانه یا انبار مبدا، به انبار مورد نظر مشتری در مقصد تحت عنوان خدمات “door to door” راه اندازی خواهد شود.

وی افزود: به همین منظور جهت کاهش زمان و هزینه کالاهای وارداتی و ارتقای ضریب دسترسی دریایی فرآیند راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی در برنامه‌ریزی‌های این اداره کل قرار دارد.

از جمله قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ترانزیتی و ترانشیپی (کالاهای نفتی و غیرنفتی) به کشورهای عراق، ترکیه و کشورهای حوزه قفقاز، همچنین بهره‌مندی از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری است که زمینه کاهش هزینه و زمان جابجایی کالاهای وارداتی و صادراتی از طریق این بندر را فراهم کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3456

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown