اخباربنادر و گمرکاتدیپلماسی تجاری

برقراری خط منظم کشتیرانی میان ایران و ونزوئلا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه می‌گوید خط منظم کشتیرانی میان ایران و ونزوئلا برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، دکتر مهدی صفری گفت در این خط مسقیم فعلا هر سه ماه یکبار تردد انجام می‌گیرد.
وی همچنین از برنامه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای راه اندازی خط مستقیم با کشور‌های غرب آفریقا خبر داد.

در همین باره، معاون توسعه بازار کشتیرانی ایران در مصاحبه با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خط منظم کشتیرانی بین ایران به ونزوئلا راه اندازی کرده است، طی ماه‌های گذشته در ماه آذر و بهمن ماه دو فروند کشتی اقیانوس پیمای کشتیرانی جمهوری اسلامی به بندر بابورا به ونزوئلا اعزام شد.

امیر بیات افزود: طبق برنامه، کشتی بعدی در اواخر اردیبهشت ماه به ونزوئلا اعزام خواهد شد و جا دارد که از تجار و فعالین دعوت کنم که نسبت به رزرو کانتینر و در اصطلاح بوکینگ کردن کانتینر‌ها اقدام کنند.

وی درباره مدت زمان بارگیری، حمل و نقل و تخلیه کالا‌های تجاری بین دوکشور گفت: مسیر ونزوئلا به دلیل به این که در آمریکای جنوبی واقع شده است از دو مسیر به آن دسترسی داریم. یکی از طریق آفریقای جنوبی و دیگری از طریق کانال سوئز است. از سمت جنوب ۳۵ روز رفت و ۳۰ تا ۳۵ روز برگشت و حدود ۲ هفته در بندر توقف داشته باشد؛ که جمعه ۹۰ روز می‌شود.

بیات با اشاره به استقبال کم تجار از این خط کشتیرانی بیان کرد: تا الان هیچ کدام از تجار که درخواست برقراری این خط کشتیرانی کرده بودند به ما مراجعه نکردند و درخواست رزرو کانتینر نداشتند.

وی در پایان گفت: از تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی که در این حوزه ساختمان فعالیت دارند، می‌توانند با مراجعه کشتیرانی و یا به کارگزاری‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، نسبت به رزرو کانتینر اقدام کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3389

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown