شبکه دیپلماسی (ND)
توسعه دیپلماسی اقتصادی بر پایه نظریهها و رهیافتهای علمی مستلزم آموزش و بهکارگیری نیروهای متخصص در حوزههای مرتبط با این مقوله راهبردی است. مرکز مطالعات راهبردی دیپلماسی اقتصادی بر اساس آموزههای رهیافت و تئوری دیپلماسی شبکهای و در راستای کشف و شناسایی استعدادها و جذب و فعالسازی نیروهای متخصص در حوزه دیپلماسی اقتصادی، اقدام به طراحی و پایهگذاری شبکه دیپلماسی(Diplomacy Network) متشکل از متخصصان حوزه دیپلماسی و بویژه دیپلماسی اقتصادی نموده است.
شبکه دیپلماسی همکار و نماینده SCI World Group (مؤسسه رسمی و فعال در بازارهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا) است که توانمندی متخصصان عضو این شبکه را در سه رشته و رسته اصلی شامل “دیپلمات بازرگانان”، “دیپلمات رایزنان” و “دیپلمات خبرنگاران” طبقهبندی کرده و برنامه سازنده خود را بر توسعه نقشآفرینی و فرایند اثرگذاری آنان متمرکز ساخته است.
کریدور تجارت بینالمللی (International Trade Corridor) به عنوان یک کریدور شتابدهی بازار (همکار SCI World Group) است که ضمن بهکارگیری دانش و تخصص کارشناسان و متخصصان حوزه بازارسنجی و بازریابی، تلاش میکند اطلاعات و دادههای درست و دقیقی از شناخت بازار هدف و مخاطبان اصلی کالاها و خدمات را در اختیار صاحبان صنایع و کسب و کارها قرار دهد تا از این طریق بتوانند نسبت به برآورد کارشناسی و آگاهانه بازارها در کشورهای هدف و کشف و شناخت مشتریان واقعی خود در عرصه بینالمللی اقدام نموده و راهبرد حضور مؤثر در بازارهای بینالمللی را محقق سازند.
کنسرسیوم توسعه صادرات(Export Development Consortium) نیز از ارکان مهم شبکه دیپلماسی اقتصادی (همکار SCI World Group) است که کارکردها و کارویژههای کلیدی خود را در شتابدهی روند صادرات کالا (اعم از محصولات تولیدی، فناوری یا خدمات) از رهگذر تحقیقات بازار، بازارسازی و تولید محتوا با هدف معرفی و تبلیغ هدفمند و هوشمندانه کالاها و خدمات به زبان کشورهای هدف و استفاده از راهکارهای تسخیر بازارهای هدف در مسیر توسعه صادرات و بازاریابی بینالمللی تعریف کرده است.
مهمترین خدماتی که در زیرمجموعه شبکه دیپلماسی اقتصادی به مراکز و بنگاههای اقتصادی ارائه میشود، عبارت است از:
- تحقیقات بازار هدف صادراتی Market Research
- مدیریت روابط مشتری CRM
- بررسی رفتار مصرفکنندگان در بازار هدف صادراتی Consumer Behavior
- تقسیمبندی بازار صادراتی Market Segmentation
- مدیریت برند و برندسازی در بازار هدف صادراتی
- طراحی کانالهای فروش و توزیع در بازار هدف و کشور مقصد صادراتی
- قیمتگذاری صحیح متناسب با بازار هدف
- توسعه محصول جدید متناسب با بازار هدف و درخواست تجار
- طراحی ارتباط با مشتری و تجار بازار هدف صادراتی
- استراتژیهای بازاریابی و فروش صادراتی
—————————————————————————————
برای ارتباط با «شبکه دیپلماسی» و زیرمجموعههای آن میتوانید درخواستها، پیشنهادات و مکاتبات خود را به نشانی ایمیل sciworldgroup@gmail.com یا ecodiplomacycenter@gmail.com ارسال نمائید.