اخباربازرگانی و تجارتخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاریصنایع و معادن

آخرین وضعیت میلگرد صادراتی ایران در بازار عراق

تولیدکنندگان میلگرد از عرضه کافی قراضه در شمال عراق خبر می دهند و می‌گویند مشکل تامین قراضه توسط مسئولان مربوطه حل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، متال اکسپرت طی مطلبی به بررسی آخرین وضعیت بازار میلگرد عراق پرداخت و نوشت: فعالیت‌های تجاری در بازار میلگرد عراق در رکود است و برخی منابع از قیمت‌های پیشنهادی بعضا بالاتر از سوی عرضه‌کنندگان داخلی خبر می دهند. این در حالی است که برخی دیگر مدعی هستند هیچ چیز تغییر نکرده است. برخی نوسانات نرخ ارز را دلیل افزایش سطح فعلی قیمت‌های میلگرد در عراق می دانند.

فولادسازان عراقی میلگرد خود را (میلگرد تولیدی از فرآیند کوره قوس الکتریکی) در محدوده قیمتی ۶۵۰ تا ۷۲۰ دلار در هر تن درب کارخانه عرضه می‌کنند درحالی که تا دو هفته قبل ۶۵۰ تا ۷۱۰ دلار درب کارخانه می‌فروختند.

تولیدکنندگان میلگرد از عرضه کافی قراضه در شمال عراق خبر می دهند و می گویند مشکل تامین قراضه توسط مسئولان مربوطه حل شده است.

یک منبع آگاه به متال اکسپرت گفت: وضعیت قراضه در اقلیم کردستان عراق خوب است و کارخانه ها مواد خام را از جنوب کشور دریافت می کنند و از اینرو میزان تأمین قراضه در آنجا رو به افزایش است.

کارخانه هایی که از بیلت وارداتی در تولید میلگرد خود استفاده می کنند سعی دارند میلگرد را در قیمت ۶۳۰ تا ۶۳۵ دلار در هر تن درب کارخانه معامله کنند درحالی که پیش از این قیمت‌های معاملاتی ۶۳۰ دلار بود. کارخانه های مستقر در منطقه بصره همچنان محصول خود را با قیمت ۶۰۰ دلار در هر تن درب کارخانه می فروشند که نسبت به سه ماه و نیم قبل بدون تغییر بوده است.

تولیدکنندگان کوره های القایی اما قیمت ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن درب کارخانه را برای میلگرد هدف گذاری کرده‌اند درحالی که اواسط ماه مارس ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار می فروختند. یک تاجر می گوید: از ابتدای ماه رمضان هیچ تغییری در قیمت ها اتفاق نیافتاده است و بازار فولاد در ثبات و رکود به سر می‌برد.

در این بین عرضه‌کنندگان ایرانی به دلیل ادامه تعطیلات در کشورشان حضور فعالی در بازار عراق ندارند و حجم زیادی میلگرد به عراق عرضه نمی‌کنند.

هفته گذشته قیمت‌های پیشنهادی میلگرد ایرانی ۴۴۵ تا ۴۶۰ دلار در هر تن تحویل درب کارخانه بود درحالی که دو هفته قبل ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار در هر تن معامله صورت می‌گرفت. میلگرد ترکیه را می‌توان با قیمت ۶۰۰ تا ۶۲۵ دلار در هر تن درب کارخانه در اسکندرون معامله کرد درحالی که قبلا ۵۹۵ تا ۶۲۰ دلار بود.

تجار عراقی در بغداد، میلگرد ایرانی را با قیمت حدوداً ۵۱۵ دلار به ازای هر تن تحویل درب انبار عرضه می‌کنند که این قیمت در دو هفته اخیر تغییری نداشته است. قیمت میلگرد با کیفیت بالا با مبدأ ایران نیز در بغداد ۵۷۵ دلار به ازای هر تن تحویل درب انبار است که از اواسط فوریه تغییری نداشته است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=8631

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown