اقتصاد فرهنگبازرگانی و تجارتخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاریدیپلماسی فرهنگیدیپلماسی گردشگریگزارش

خاورمیانه رتبه نخست رویدادهای تجاری برگزارشده در جهان

هزینه سفرهای تجاری جهان در سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است

منطقه خاورمیانه در آمار رویدادهای برگزار شده در سال 2022 جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده و 94 درصد این رویدادها در این منطقه برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، بازار سفر عربستان (ATM) یک همکاری استراتژیک با سازمان بین‌المللی رویدادها و نشست‌ها (ICCA) و انجمن جهانی سفرهای تجاری (GBTA) برای نسخه اینده اعلام کرده است که از 6 تا 9 مه 2024 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

در این همکاری سازمان‌های مشهور جهانی به عنوان “شرکای دانش” برای نمایشگاه تجاری منطقه‌ای، ارائه بینش و فرصت‌های عمیق برای بخش‌های پر رونق کسب و کار و رویدادهای مسافرتی تعیین شده‌اند.

مطابق پیش‌بینی‌های آماری سازمان بین‌المللی کنفرانس‌ها و رویدادها (ICCA)، که تاریخچه و عملکرد نشست‌ها و گردهمایی‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی را از سال 1963 تا 2022 نشان می‌دهد، در سال گذشته 10602 رویداد تجاری در تمامی نقاط جهان ثبت شده است که تعداد 9009 رویداد معادل 85 درصد آن به صورت حضوری برگزار شده است. این آمار بیانگر افزایش عجیب 349 درصدی نسبت به سال پیش از آن بوده است که تنها 2007 رویداد حضوری برگزار شده بود. شایان توجه اینکه منطقه خاورمیانه در آمار رویدادهای برگزار شده در سال 2022 جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده و 94 درصد این رویدادها در این منطقه برگزار شده است.

صنعت سفرهای تجاری نیز شاهد رشد قابل توجهی است، همانطور که آمارهای گزارش انجمن جهانی سفرهای تجاری در سال 2023 نشان می‌دهد،  صنعت سفرهای تجاری جهانی در سال 2023 رشدی سریع‌تر از حد انتظار داشته است و آنچه را که به عنوان عوامل مؤثر در این امر مورد انتظار بود، برجسته می‌کند. این گزارش همچنین حاکی از آن است که هزینه سفرهای تجاری جهانی در سال گذشته با 47 درصد افزایش به 1.03 تریلیون دلار رسیده است و انتظار می‌رود تا سال 2027 به حدود 1.8 تریلیون دلار در سطح جهان افزایش یابد.

دانیل کورتیس، مدیر نمایشگاه بازار مسافرتی عربی خاورمیانه، می‌گوید:

“تمام تحقیقات به رشد سریع رویدادهای تجاری و بخش های سفر تجاری اشاره می کند، این بخش ها همیشه بخش های مهمی از بازار مسافرتی عربستان بوده اند و همکاری رسمی با انجمن کنوانسیون و نشست‌های بین المللی و انجمن جهانی سفرهای تجاری برای نسخه 2024، پیشنهادات ما را به سطح بعدی می برد، زیرا بازار مسافرتی عربستان قصد دارد با رهبران این صنعت همکاری کند تا ارزش و نوآوری بیشتری را برای شرکت کنندگان و غرفه داران با هم ارائه دهد.”

کورتیس افزود: بازار سفرهای عربی متعهد به ارائه یک رویداد در سطح جهانی است که در این رویداد یک سکو و پلتفرم ایده‌ال برای شبکه، آموزش و فرصت‌های تجاری برای حرفه‌ای‌ها، متخصصان و متخصصان از سراسر جهان معرفی خواهد شد.

به گفته کورتیس، در برنامه بازار مسافرتی عربستان 2024، نهاد بین‌المللی ICCA سمینارهای برجسته در طیف وسیعی از موضوعات مربوط به صنعت کنفرانس‌ها، همایش‌ها و سمینارها و نمایشگاه‌ها را ارائه می‌دهد، در حالی که انجمن جهانی سفرهای تجاری روند صنعت مسافرت تجاری را در این نمایشگاه شناسایی می‌کند و بینش‌های ارزشمند صنعت را در مورد تحقیقات اخیر، نواوری‌ها و بهترین شیوه‌ها ارائه می‌دهد.

دکتر سينثيل جوبيناث، مدیرعامل انجمن بین‌المللی کنفرانس‌ها و نشست‌ها گفت:

“ما با افتخار همکاری خود را با بازار مسافرتی عربستان اعلام می کنیم، زیرا ما لیست هیجان‌انگیز رویدادهای تجاری را به عنوان یک بخش کلیدی از نسخه های اینده رونمایی می‌کنیم و ما می‌بینیم که رویدادهای کسب و کار جهانی یکپارچه با طیف وسیعی از فرصت‌های ارائه شده توسط بازار مسافرتی عربستان ادغام می‌شود و با پیوستن به انجمن بین‌المللی کنوانسیون و نشست‌ها به عنوان شریکی برای همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها، ما در سال 2024 در موقعیتی قرار خواهیم داشت که به طور جمعی چشم انداز همکاری، نواوری و موفقیت در زمینه های کسب و کار به هم پیوسته را دوباره تعریف کنیم.

کاترین لوگان، معاون ارشد منطقه‌ای اروپا، خاورمیانه، افریقا و اسیا و اقیانوسیه نیز گفت: اگرچه این یکی از کوچکترین بازارهای مسافرتی تجاری جهانی است، اما باید اذعان کنیم که منطقه خاورمیانه و افریقا دارای پتانسیل زیادی برای رشد است و در سال 2022 بیش از هر منطقه دیگری نمود داشته است و به 95 درصد از هزینه های سفر تجاری قبل از پاندمی کرونا رسیده که در سال 2023 نیز به 30.6 میلیون دلار می‌رسد و مسیر رشد خود را در اینده ادامه می‌دهد.

برنامه بازار مسافرتی عربستان 2024 ثابت خواهد کرد که چگونه نواوران سفر و گردشگری سطوح بیشتری از بودجه را برای افزایش سهم کلی این بخش در تولید ناخالص داخلی جهانی جذب می‌کنند؛ آنگونه که در سال گذشته آمار 40 هزار نفر مشارکت کننده را که بالاترین رقم ثبت شده تاکنون بوده، به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=5543

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown