آمریکای شمالی و جنوبیاروپا / اتحادیه اروپابازرگانی و تجارتخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاری

فهرست مقاصد برتر مهاجران در جهان عرب

بر اساس نظرسنجی شرکت خدمات مهاجرت لوکس ICA، عربستان سعودی در فهرست 20 کشور برتر جهان که مهاجران از آن بازدید می‌کنند، رتبه اول جهان عرب و سومین کشور جهان را به خود اختصاص داده است، در حالی که امارات متحده عربی در رتبه دوم جهان عرب و ششمین در جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی گزارش داد که اردن در رتبه سوم جهان عرب و هجدهم در جهان قرار دارد، سپس کویت رتبه چهارم در جهان عرب و رتبه بیستم در جهان را به خود اختصاص داده و آن را در انتهای فهرست مقاصد اصلی مهاجران جهان قرار داده است.

در سطح جهانی، ایالات متحده به عنوان مقصد ترجیحی برای افرادی که به دنبال مهاجرت با هدف اخذ پاسپورت هستند، در صدر فهرست قرار گرفت، در حالی که کانادا و بریتانیا به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جهانی قرار گرفتند.

نظرسنجی این شرکت شامل بیش از 25000 شرکت‌کننده از ملیت‌های مختلف، از جمله مشتریان فعلی و سابق در خاورمیانه، جنوب آسیا و کانادا و همچنین احزاب مرتبط با حوزه مهاجرت بود.

کشورهای خروجی مهاجر

از سوی دیگر، این نظرسنجی مقاصد اصلی خروج مهاجران را نیز مشخص کرد و این فهرست شامل: هند، مکزیک، روسیه، چین، سوریه، بنگلادش، پاکستان و اوکراین بود.

شاهرخ ذهیب، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت، با اشاره به اینکه افزایش مهاجرت تجاری از خاورمیانه به اروپا و آمریکای شمالی و بالعکس، «یکی از جالب‌ترین روندهای سال‌های اخیر محسوب می‌شود» گفت: “این مناطق – با وجود فاصله جغرافیایی آنها – برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و متخصصانی که به دنبال فرصت‌های جدید، ثبات و رشد هستند، جذاب شده‌اند.”

در یک زمینه مرتبط، این نظرسنجی نشان داد که افراد دارای ثروت شخصی بزرگ ایالات متحده، کانادا، سوئیس، پرتغال، یونان، امارات، استرالیا، نیوزلند و سنگاپور  را به عنوان بهترین کشورها برای خانه دوم و سرمایه گذاری خود ترجیح می‌دهند.

طبق این بیانیه، کانادا همچنین در زمینه مهاجرت تجاری رتبه بالایی دارد، به ویژه به لطف برنامه ویزای استارت آپ که به کارآفرینان دارای ایده های نوآورانه تجاری اجازه می دهد مسیر سریعی برای اقامت دائم داشته باشند.

شایان ذکر است که بر اساس آمار بانک جهانی، حدود 2.3 درصد از جمعیت جهان (184 میلیون نفر)، از جمله 37 میلیون پناهنده، در خارج از کشورهای مبدأ زندگی می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=5539

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown