آسیای مرکزی و قفقازاخباراروپا / اتحادیه اروپابازرگانی و تجارتخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاری

دومین نمایشگاه اوراسیا در آذرماه سال جاری و تخفیف 130 یورویی به شرکت‌کنندگان

تخفیف 130 یورویی در هر متر به شرکت کنندگان نمایشگاه اوراسیا موضوعی بود که در نشست خبری دومین نمایشگاه اوراسیا در تهران عنوان شد.

مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه واردات کشورهای عضور اتحادیه اوراسیا 250 میلیارد دلار می شود گفت: سهم ایران در مقابل این عدد بسیار اندک است و نیاز به تقویت دارد.

‌ به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، رحمت‌الله خرمالی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می‌تواند به تقویت ارتباطات تجاری ایران با اوراسیا و در نهایت افزایش مبادلات تجاری ختم شود.

خرمالی تاکید کرد: هدف اصلی سازمان توسعه تجارت، افزایش مبادلات تجاری از طریق انعقاد تفاهمنامه ها، برگزاری نمایشگاه ها و تبادل هیأت‌های تجاری است که دومین نمایشگاه اوراسیا نیز در همین راستا برگزار می شود.

در ادامه هادی طالبیان مقدم، مدیرکل شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت نیز گفت: در راستای توسعه تعاملات تجاری با کشورهای شبه قاره از رایزنان هند و پاکستان دعوت کردیم تا در این نشست حاضر شوند.

وی تاکید کرد: توسعه روابط با 8 کشور جنوب آسیا که در محدوده شبه قاره هند مستقر هستند در اولویت قرار دارد. در این راستا تجارت ترجیحی با پاکستان آغاز شده است اما حجم تجارت ما با این کشور هنوز به اندازه انتظار نیست و پتانسیل افزایش دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تجارت میان ایران و پاکستان تا یک سال آینده 15 تا 20 درصد افزایش یابد که از طریق راهکار‌های مختلفی مانند تجارت ترجیحی و آزاد و تهاتر قابل انجام است.

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: میزان تجارت ایران و پاکستان 2.3 تا 2.4 میلیارد دلار در سال است که میزان صادرات ایران به پاکستان 1.5 میلیارد دلار و مابقی آن سهم  پاکستان است.

وی  با بیان اینکه  برای تجارت آزاد نیز با پاکستان نیز در حال مذاکره هستیم اظهار داشت: گفتگوی های مستقیم دو کشور  برای تجارت آزاد از شهریوماه سال جاری آغاز می‌شود اما پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ در صورتی که امسال برای تجارت آزاد با این کشور به توافق برسیم کار بزرگی صورت گرفته است.

همچنین حامد بی آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نیز با اشاره به تخفیف 80 یورویی در هر متر مربع به شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه های ایران گفت: برای نمایشگاه اوراسیا نیز علاوه بر این 80 یورو، تخفیف 50 یورویی نیز لحاظ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حاشیه این نمایشگاه نشست های B2B، انعقاد تفاهمنامه و موافقت نامه ها، قرارداد ها و سمینارها را شاهد هستیم، 2 سالن مخصوص که قابلیت برگزاری چنین رویدادهایی را داشته باشند به نمایشگاه اوراسیا اختصاص دادیم.

دومین نمایشگاه اوراسیا 13 لغایت 16 آذر در فضایی بالغ بر5000 متر مربع برگزار می شود.

نشست خبری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران با حضور رحمت‌الله خرمالی، مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت، هادی طالبیان مقدم، مدیرکل شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت، حامد بی‌آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین‌المللی تهران رایزنان بازرگانی کشورهای اوراسیا، هند و پاکستان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=4266

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown