اقتصاد دیجیتالبانک و بیمهخاورمیانه و شمال آفریقادوره‌های صلح‌پژوهیدیپلماسی انرژیدیپلماسی تجاریدیپلماسی گردشگریفناوری اطلاعاتگزارشمناطق آزادنفت و انرژی

امارات پیشرو منطقه تجاری ارز دیجیتال

راس الخیمه، یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی، یک منطقه آزاد تجاری دارایی‌های دیجیتال راه اندازی کرده است و تصمیم دارد مانند دبی و ابوظبی در این زمینه فعالیت خود را توسعه دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، منطقه تجاری ارز دیجیتال در راس الخیمه که RAK Digital Assets Oasis نام دارد، بر محور رشد و پشتیبانی از پیشرفت‌ بخش های بلاک چین، متاورس و هوش مصنوعی (AI) متمرکز خواهد بود. هاب جدید Web3[1] بخشی از برنامه اقتصادی راس الخیمه با محوریت گردشگری و نفت را تشکیل می دهد.

در همین زمینه بخوانید:

موقف حكومة الإمارات المؤيد للابتكار يحفز ازدهار العملات المشفرة

راه اندازی رسمی این منطقه با حضور حاکم این امارت، شیخ محمد بن سعود بن صقر القاسمی، رهبران تجاری در سراسر امارات و بنیانگذاران استارت آپ Web3 همراه بود. برنامه‌های‌هاب جدید Web3 از ماه مارس با مشارکت شرکت‌های فعال در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و کیف‌پول‌های دیجیتال در حال انجام است.

شیخ سعود در این باره گفت: رأس الخیمه متعهد به پذیرش بخش‌های فناوری جدید و نوظهور و ایفای نقش پیشرو در تلاش‌های ملی برای تقویت اقتصاد امارات متحده عربی و ایجاد رشد پایدار در منطقه است. وی این منطقه تجاری را دلیلی بر تعهد این امارت به پذیرش دیجیتالی شدن برای “پیشرفت اقتصادی پایدار” توصیف کرد و از سرمایه گذاران جهانی خواست تا در آن فعالیت کنند.

همچنین دکتر سامیر الانصاری مدیر عامل RAK Digital Assets Oasis گفت؛ منطقه تجارت آزاد به کمک های مالی، معافیت های مالیاتی و پشتیبانی نظارتی و فنی برای جذب فعالیت تجاری در منطقه متکی خواهد بود. در این قالب به شرکت های حاضر مزایای دیگری از قبیل؛ کمک هزینه اجاره، استخر بلاک چین برای شرکت های Web3، پشتیبانی از توسعه کسب و کار و یک چارچوب قانونی واضح برای اکوسیستم دیجیتال ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر، راس الخیمه به دنبال بهره بردن از مزایای چرخش به سمت دیجیتالی شدن برای ایجاد شغل جهت ساکنان و افزایش سهم خود از تولید ناخالص داخلی امارات است.

راس الخیمه در حال حاضر با توجه به تجربیات گسترده در بهره برداری از مناطق آزاد تجاری دارایی‌های دیجیتال توسط دبی و ابوظبی اکنون وارد رقابت با این دو شهر شده است.

بازار جهانی ابوظبی (ADGM) در حال حاضر با تخصیص یک سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری صدها استارت آپ Web3 را در منطقه میزبانی می‌کند،

در خاورمیانه، امارات متحده عربی با مجموعه ای از ابتکارات مورد حمایت دولت برای بررسی موارد استفاده جدید از این فناوری، به عنوان قطب پیشرو برای بلاک چین ظاهر شده است. در حالی که دبی قوانین متمایز خود را برای ارزهای دیجیتال وضع کرده است،

ثانی الزیودی وزیر تجارت خارجی امارات، اعلام کرد که این کشور در نظر دارد در این حوزه مقرراتی متوازن با چشم انداز ملی خود وضع نماید.


منابع به نقل از MFA:

https://coingeek.com

https://tdra.gov.ae

پاورقی:

[1] Web3 نسل سوم اینترنت(غیرمتمرکز) مبتنی بر هوش مصنوعی است.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=5780

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown