اخبارخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاریدیپلماسی گردشگریمناطق آزاد

بسته‌های سرمایه‌گذاری قشم فرصتی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه

ریيس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان اربيل كردستان عراق گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، فرصتی برای گسترش روابط تجاری است.

‌ به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، گيلان سعيد عزيز با حضور در غرفه منطقه آزاد قشم در نمایشگاه ایران اکسپو 2023، هدف از این بازدید را آشنایی با ظرفیت‌های جزیره به‌منظور گسترش روابط تجاری دانست.

ریيس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان اربيل كردستان عراق که به همراه هياتي از تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران اين اقليم و با حضور ولات اسعد پيرو، مدير بازرگاني نمايندگي حكومت اقليم كردستان عراق در جمهوري اسلامي ايران، از غرفه منطقه آزاد قشم بازدید کرد، در جریان 50 بسته سرمایه‌گذاری این منطقه نیز قرار گرفت.

غرفه منطقه آزاد قشم با معرفی 50 بسته سرمایه‌گذاری طراحی‌شده به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی بازدیدکننده در این نمایشگاه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری در حوزه‌های صنعتی، گردشگری، شیلات و تولیدی‌ها را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد که فرصتی برای کمک به توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

این گزارش حامی است؛ مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با جمع‌بندی جلسات و بازدیدهای صورت گرفته در پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی کشور در تهران گفت: حضور هیات هایی از کشورهای چین، امارات، تانزانیا و اقلیم کردستان عراق در غرفه منطقه آزاد قشم، منجر به آغاز سرفصل‌های جدیدی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات تولیدات صادرات محور شد.

سید مسعود آل عبایی ادامه داد: یکی از این نشست های اختصاصی که با هیات تجاری اماراتی در محل اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت، منجر به علاقه‌مندی این هیات به حضور در قشم و بررسی و مطالعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این منطقه آزاد شد.

به گفته وی، هیاتی از کشور چین نیز درخصوص احداث مجتمع LNG درخواست همکاری کرد و جلسات مشاوره‌ای برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هیات تجاری سلیمانیه عراق با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از مذاکره با یک شرکت تانزانیایی که در آینده‌ای نزدیک به امضای تفاهم‌نامه‌ای با موضوع برگزاری تورهای اختصاصی گردشگری خواهد انجامید، خبر داد و افزود: در خلال برگزاری نمایشگاه نیز، شرکت ویسمن فرآورش قشم(تولیدکننده انواع کامپوند های پلیمری) موفق به امضای تفاهم‌نامه‌ای با موضوع صادرات محصولات تولیدشده در قشم به کشورهای حوزه شرق قاره آفریقا شد.

آل عبایی همچنین به برگزاری 20 جلسه با فعالان اقتصادی در حوزه‌های گردشگری، صنایع تولیدی و شیلاتی اشاره کرد و عنوان داشت: توافقات اولیه برای ثبت 4 شرکت صنعتی در حوزه‌های ساخت سوله و سازه‌های فلزی، ساخت تجهیزات کترینگ صنعتی، پرورش ماهیان خاویاری و احداث برج‌های مسکونی نیز در این نمایشگاه صورت گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3981

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown