اتاق بازرگانیاخباربازرگانی و تجارتخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی تجاریدیپلماسی گردشگریصنایع و معادنکشاورزی و دامپروری

حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در عمان و نکاتی که تجار باید بدانند

رئیس اتاق بازرگانی عمان در کارگاه آموزش  که روز 12 مردادماه 1401 برگزار شد، با اشاره به روابط 2 کشور، سرمایه گذاری در 5 بخش، معدن، شیلات، بازیافت، گردشگری و خدمات لجستیکی را از مهمترین موضوعاتی خواند که شرکت های ایرانی می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، صالح جمعه در خصوص مزیت های سرمایه گذاری در عمان گفت: موقعیت جغرافیایی خاص عمران و فاصله 3 ساعته پرواز به 14 کشور، امنیت و ثبات سیاسی، زیبناهای نوین، مالیات گمرکی کم، ثبات اقتصادی و اجتماعی، آزادی ورادات و صادرات کالا و مالیات بر درآمد کم، کشور ما را به یک کشور جذاب برای حضور تجار تبدیل کرده است.

همچنین در  این کارگاه فلاح، رایزن بازرگانی ایران در عمان در توصیه هایی خطاب به تجار گفت: در تجارت با عمانی ها بدانید که آنها از وسع مالی بالا برخوردار نیستند و به علت سفرهای زیادی که به ایران دارند از قیمت کالا ها در ایران مطلع هستند، بنابراین قیمت های بالا به آنها ندهید.

وی ادامه داد: در قراردادهای خود حتما بند داوری را قید کنید تا مشکلات و اختلافات به راحتی حل شوند. به یاد داشته باشید که برای اینکه کالایی عمانی محسوب شود حتما باید 35 درصد فراوری آن در عمان انجام شود و بسته بندی تنها 10 درصد کار است.

فلاح تاکید کرد: حدود 20 شغل در عمان محدودیت و ممنوعیت دارند و قبل از احداث دفتر و شرکت حتما با ما به عنوان رایزن مشورت کنید.

رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به علاقه عمانی ها به دیدن کالا قبل از معامله گفت: فرهنگ مردم عمان این است که حتما باید در ملاقات های حضوری و با دیدن کالا، با آنها وارد مذاکره شد.

وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه سلامت و بسته بندی مواد غذایی در مهرماه در عمان گفت: حضور در نمایشگاه ها بهترین فرصت برای بازاریابی در عمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=2217

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown