آسیای مرکزی و قفقازاخباربازرگانی و تجارتدیپلماسی تجاری

ورود برندهای پوشاک ایرانی به بازار روسیه

گزیده گزارش خبرگزاری ایزوستیا روسیه در خصوص آغاز مذاکرات ورود 20 برند معروف پوشاک ایرانی به بازار داخلی این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

در اوایل امسال، حدود 15 تا 20 برند پوشاک ایرانی ممکن است به روسیه صادر شوند. به گزارش ایزوستیا در اتحادیه مراکز خرید، در 20 فوریه، شرکت‌های خارجی قبلاً جلسه ای با مدیران داخلی این مرکز خرید و همچنین با وزارت صنعت و تجارت برگزار کرده اند.

طبق اعلام اتحادیه، برخی برندهای تجاری لباس زیر، پوشاک زنانه، جین و غیره هم اکنون در حال بررسی ورود به فدراسیون روسیه هستند. یکی از تولیدکنندگان پیش از این قراردادی را برای عرضه محصولات به مبلغ 15 میلیون دلار امضا کرده است. اتحادیه افزود: «ما در مورد تولیدکنندگان و فروشندگان بخش قیمت بازار عمده صحبت می‌کنیم. این شرکت ها علاقه مند به تحویل به فدراسیون روسیه و همچنین افتتاح فروشگاه‌های تک برند و حضور در فروشگاه‌های چند برند هستند.» اتحادیه همچنین اشاره کرد که چنین محصولاتی ارزان تر از همتایان ترکیه ای خواهند بود. مراکز خرید در مسکو و مناطق مختلف روسیه، اطلاعاتی در مورد شرایط احتمالی همکاری برای شرکای ایرانی ارسال خواهند کرد. پس از اتمام مذاکرات در فدراسیون روسیه، فروشگاه‌های اولین مارک های شرقی می‌توانند راه اندازی شوند. علاوه بر این، مراکز خرید روسیه در نظر دارند امسال برای تولید داخلی به تهران سفر کنند.

ویکتور یوتوخوف معاون وزیر صنعت و تجارت، به ایزوستیا گفت: «وزارت صنعت و تجارت دائما با تولیدکنندگان کشورهای دوست در حال تعامل است. وی تاکید کرد: «یکی از این جلسات اخیراً برگزار شد که علاوه بر این وزارتخانه و انجمن صنفی، هیئتی از انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان نساجی ایران نیز در آن شرکت داشتند.» طی سال گذشته، 46 برند کالاهای مصرفی از جمله: لوازم خانگی، اتومبیل، پوشاک، لوازم التحریر و کالاهای ورزشی، موسسات پذیرایی بازار روسیه را ترک کردند. 73 برند خارجی در کشور باقی مانده اند که 26 مورد از آنها فعالیت خود را کاهش داده و 128 برند دیگر فعلاً فعالیت خود را متوقف کرده اند. در کالاهای مصرفی (مواد غذایی، مواد شیمیایی خانگی و بهداشتی) وضعیت مشابهی ایجاد شده است. 37 برند در کشور به فعالیت خود ادامه می دهند، 16 برند فعالیت خود را کاهش دادند و تنها 37 برند از کشور روسیه خارج شده اند.

آنا لبساک کلیمانز، مدیرعامل گروه مشاور مد به ایزوستیا گفت: «قوی ترین جایگاه‌های تولیدکنندگان ایرانی در بخش های کالاهای چرمی، پوشاک، کفش و کیف است. به طور کلی، این کشور بر بازار محلی متمرکز است و سهم محصولات خود در آن حدود 50 درصد است و اصولا تولیدکنندگان ایرانی تجربه گسترده بین المللی و عرضه برند در بازارهای خارجی ندارند. این کارشناس تاکید کرد: «برای ورود به روسیه، این گونه شرکت‌ها به شرکا و توزیع‌کنندگان داخلی نیاز دارند که با هزینه شخصی فروشگاه‌ها را راه‌اندازی کنند و تولیدکنندگان از ایران بتوانند کالاهای خود را به خریداران داخلی عرضه کنند.» به عقیده وی، لباس های ایرانی با برندهای متعددی از فدراسیون روسیه که به خوبی در بازار داخلی آشنا هستند، رقابت خواهد کرد. شرکت های روسی دارای مزایای مهمی مانند آگاهی از محیط رقابتی، درک ویژگی‌های تقاضا، از جمله ویژگی‌های آب و هوایی، سبک و ترجیحات زیبایی شناختی، و مهمتر از همه، شناخت به دست آمده در بین مشتریان هستند. در میان کشورهای جدید در بازار فدراسیون روسیه، این کارشناس از شرکت هایی از بلاروس و همچنین قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان نام می‌برند که در سال 2022 سهم آنها در واردات پوشاک دو برابر و حتی بیشتر شده است. کارآفرینان ترکیه و چین نیز روسیه را بازاری جدید می دانند.

منبع : MFA به نقل از خبرگزاری ایزوستیا

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3464

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown