اروپا / اتحادیه اروپااقتصاد کلانبازرگانی و تجارتدیپلماسی تجاریگزارش

وضعیت اقتصادی فرانسه در سال 2022 و پیش‌بینی‌ها برای سال 2023

گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) درخصوص وضعیت اقتصادی فرانسه در سال 2022 و پیش‌بینی برخی شاخص‌های اصلی اقتصاد کلان این کشور در سال 2023 بیانگر آن است که  رشد اقتصادی، محتملا اندکی مثبت باقی خواهد ماند؛ یعنی پیش‌بینی 0.2 درصدی درسه ماهه اول و دوم سال 2023، که رشد سالانه را به حدود 0.6 درصد برای سال 2023 برساند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، علیرغم کاهش مصرف در اقتصادهای اصلی منطقه یورو، فعالیت‌های اقتصادی دراین حوزه به طور کلی در سه ماهه چهارم سال 2022 ثابت بود و اثرات بحران انرژی در این مقطع زمانی، کمتر از آن چیزی بود که عنوان می‌شد. در فرانسه، نظرسنجی‌های تجاری حاکی از آن است که وضعیت اقتصادی هم پر ابهام و هم نسبتا انعطاف‌پذیر است، حتی اگر اعتماد خانوار همچنان روبه وخامت باشد. بنابراین رشد اقتصادی، محتملا اندکی مثبت باقی خواهد ماند؛ یعنی پیش‌بینی 0.2 درصدی درسه ماهه اول و دوم سال 2023، که رشد سالانه را به حدود 0.6 درصد برای سال 2023 برساند.
گزیده‌ای از گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) درخصوص وضعیت اقتصادی فرانسه در سال 2022 و پیش‌بینی برخی شاخص‌های اصلی اقتصاد کلان این کشور در سال 2023 در پیوست گزارش ارائه شده است.
منبع: MFA

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3199

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown