آسیای جنوب شرقیاخبارخاورمیانه و شمال آفریقادیپلماسی انرژینفت و انرژی

پاکستان به دنبال رفع تحریم‌ از پروژه گازی مشترک با ایران

پاکستان در تلاش است با ارائه دلایل سیاسی و فنی، معافیت‌هایی از تحریم آمریکا علیه ایران برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران، دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، یک رسانه پاکستانی به نقل از وزیر نفت این کشور اعلام کرده که اسلام آباد در حال آماده شدن برای تماس رسمی با دولت آمریکا به منظور دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران است.

پایگاه خبری نیشن پاکستان خبر داده است که مصدق مالک، وزیر نفت کشورش در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفته است اسلام آباد به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا است، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند.

مالک گفته است که پرونده پاکستان را به طور جامع ارائه و سعی خواهیم کرد با ارائه دلایل سیاسی و فنی علیه تحریم‌های آمریکا، معافیت‌هایی را دریافت کنیم.

وی با اعلام اینکه دولتش مشغول لابی گسترده برای دریافت معافیت است، ابراز امیدواری کرده است که ساخت این پروژه به زودی آغاز شود.

برخی رسانه‌ها نوشته اند که دولت موقت پیش از این با احداث بخش ۸۰ کیلومتری از این خط لوله در خاک پاکستان موافقت کرده بود. با این حال، طرح درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا به دلیل تحولات ژئوپلیتیکی از سوی متولیان امر به تعویق افتاد. تصمیمات مربوط به پروژه خط لوله گاز پاکستان به ایران توسط کمیته نظارت وزیران اتخاذ شد. پیش نویس نهایی درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا، توسط دولت وقت تهیه شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=8591

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown