آمریکای شمالی و جنوبیاخباردیپلماسی ورزشیمناطق آزاد

منطقه آزاد اروند و ظرفیت راه‌اندازی دبیرخانه دیپلماسی ورزشی 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد اروند ظرفیت راه‌اندازی دبیرخانه دیپلماسی ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیپلماسی اقتصادی، سیدمحمد مولوی در گفتگو با بازار اظهار کرد: همجواری شهرهای آبادان و خرمشهر با کشورهای عراق و کویت یک ظرفیت مهم برای توسعه دیپلماسی ورزشی و ارزآوری بوده و همچنین یکی از اقدامات مهم برای ارزآوری و اقتصاد ورزشی استفاده از روابط دیپلماسی به ویژه کشورهای همسایه است.

وی منطقه آزاد اروند را به عنوان شاهراه دیپلماسی ورزشی قلمداد کرد و افزود: از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری تشکیل دبیرخانه دائمی دیپلماسی ورزشی در منطقه آزاد اروند هستم تا از این طریق به ارزآوری و در واقع اقتصاد ورزشی کمک کنیم؛ اکنون مکاتبات آن انجام شده و باید وزارتخانه در این خصوص به جمعبندی نهایی برسد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای معرفی و ارزآوری ورزش منطقه آزاد اروند را یک ضرورت دانست و گفت: رایزنان فرهنگی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عراق، کویت، امارات متحده عربی، قطر و عمان باید ظرفیت‌های ورزش منطقه آزاد اروند را معرفی کنند.

مولوی عنوان کرد: ضرورت دارد به صورت تخصصی و بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا دوره‌های آموزشی فنون مذاکره، دیپلماسی ورزشی، تشریفات، اقتصاد ورزشی و زبان‌های زنده دنیا برای هیئت‌های ورزشی منطقه آزاد اروند برگزار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://ssed.ir/?p=3383

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Unknown